Viikon parhaat

Tässä poimintoja viikon parhaista internetilmiöistä.

Viikon somestatistiikka

“Aihe on ajankohtainen myös ajatellen ensi kevään eduskuntavaaleja.”

Yksi suosikkisomeguruistani Harto Pönkä kävi valistamassa ministeriöiden viestintäihmisiä Twitterin käytössä. Harton presentaatio on, kuten aina, täynnä mielenkiintoista dataa.

Viikon uhkakuva

“Arvotyhjiö kumoaa lähes kaikki luonnonlait. Jo sen reunalla ihmisen moraalisen kompassin nuoli pyörii väkkärää. Arvotyhjiön sisällä lapsille annetaan nimiä, joista ei tiedä onko kyse tytöstä vai pojasta (Kaino, Mustikka, Jesús María). Koululaiset eivät saa liharuokaa joka päivä. Ihmiset pukevat asusteita lemmikkieläimilleen. Radiossa pesäpallokierroksen paikalla kuuluu steriiliä bossa novaa ja polkupyöräilijöille on varattu omat kaistat. Kahvi on tummapaahtoista, ja keltainen Jaffakin on korvattu Dr. Pepperillä.”

Sininen Zeppeliini raportoi, että arvotyhjiö on nielaissut osan Helsingin keskustasta.

Viikon yritysviisaus

”Vähimmillään kasvuhakuisuus tarkoittaa sitä, että minun on asiantuntijana kasvettava osaavammaksi ja etevämmäksi. Varmuudella voin tällaista kasvua tavoitella.”

Nina Salmenkaita kirjoittaa blogissaan osuvasti kasvusta. Siihen pitää yrittäjän keskittyä, sillä säästämällä ei yksikään yritys pitkän päälle menesty.

Viikon viestintäpohdinta

”Lähes kaikessa viestinnässä tarvitaan silti yhä ihmistä: harkintaa, luovuutta, tunteita ja opittuja taitoja. Viestintä on yhä pitkälti käsityöammatti siinä missä taksin ajaminenkin.”

Antti Isokangas pohdiskelee Ali Consultingin blogissa inhimillisen ajattelun korvaamattomuutta. Paljon voi automatisoida, mutta kaikkea sentään ei.

Artikkelin kuva on julkaistu Creative Commons -lisenssillä. Kuvan ottajan tiedot